Blog

Klimatyzacja w biurze

Klimatyzacja w miejscu pracy to w tym momencie standard w większości firm, biur i punktów usługowych, niezależnie od ich rozmiaru czy profilu działalności. Dzięki obniżeniu temperatury pracodawca stwarza komfortowe warunki, dzięki czemu pracownicy są bardziej wydajni i lepiej oceniają swoje miejsce pracy. Za optymalne warunki, jakie powinny zostać zapewnione pracownikom biurowym uważa się temperaturę 24 stopni latem oraz ok. 22 stopni w okresie zimowym. Wilgotność powietrza powinna utrzymywać się w przedziale 40-60%. Montaż klimatyzacji nie tylko je zapewnia, ale także pozwala na bieżąco korygować w zależności od potrzeb.

Szeroka oferta pozwala dobrać najodpowiedniejsze rozwiązania dostosowane do specyfiki danej firmy oraz charakterystyki pomieszczeń. Podstawowy podział klimatyzatorów rozróżnia je pod kątem miejsca zamontowania:

  • Klimatyzatory ścienne
  • Klimatyzatory przypodłogowo – sufitowe
  • Klimatyzatory kasetonowe i kanałowe (wykorzystywane przy sufitach podwieszanych)
  • Klimatyzatory przenośne (nie przeznaczone do stałego montażu)

Dodatkową kategorią są klimatyzatory split i multisplit. Składają się one z dwóch elementów, przy czym jeden z nich montowany jest na zewnątrz budynku. Ich podstawową cechą jest możliwość obsługiwania kilku klimatyzatorów wewnętrznych przez jedną tylko jednostkę umieszczoną na zewnątrz. Aby w pełni wykorzystać zalety klimatyzacji biurowej należy odpowiednio dobrać sprzęt oraz skorzystać przy montażu usług profesjonalnych firm, które świadczą również serwis klimatyzacji.